بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/07/05 - 15:11
  • - تعداد بازدید: 523
  • - تعداد بازدیدکننده: 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری :

وقف علمی در راستای حمایت از نخبگان اشتغال پایدار ایجاد می‌کند

حجت‌الاسلام حسن امیری یادآور شد: باید موقوفات براساس نیاز واقعی جامعه باشد که امروز وقف علمی در راستایی حمایت نخبگان می‌تواند اشتغال پایدار در جامعه ایجاد کند.

~/Asset/News/News/Image/indexبذب.jpg



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری در جامعه «انجمن خیرین یاوران وقف علم و فناوری» با حضور رییس بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری، رییس دانشگاه شهرکرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و رییس پارک علم‌و‌فناوری استان آغاز به کار کرد.


دراین مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص موقوفات چهارمحال‌وبختیاری، گفت: ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری در جامعه می‌تواند اثرات مثبتی در توسعه پایدار و نخبه‌پروری داشته باشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌و‌بختیاری، گفت: با توجه به اینکه وقف علمی در استان به خوبی فرهنگ‌سازی نشده و نمود عینی در جامعه پیدا نکرده است، برای مشارکت بیشتر مردم و هدایت نیت‌های آنان به سمت نیازهای روز به تبلیغات گسترده‌تری نیاز است.


حجت‌الاسلام حسن امیری یادآور شد: باید موقوفات براساس نیاز واقعی جامعه باشد که امروز وقف علمی در راستایی حمایت نخبگان می‌تواند اشتغال پایدار در جامعه ایجاد کند که به همین منظور اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با همکاری بنیاد نخبگان استان، دبیرخانه وقف علم و فناوری را راه‌اندازی و مجمع خیرین را تاسیس کردند.


سعید کریمی؛ رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیازمند اهتمام تمام دستگاه‌های مربوط است، گفت: انتظار می‌رود واقفان با توجه به نیاز روز وقف خود را انجام دهند.


اسماعیل پیرعلی؛ رییس پارک علم و فناوری استان هم ترویج فرهنگ و تولید محتوا را یکی از الزامات وقف علمی در جامعه دانست و یادآور شد: این مجمع باید به صورت پروژه‌محور عمل کرده و بر افراد خاص علمی که نیازمند کمک هستند، تمرکز کرد.


در پایان نشست موافقت‌نامه توسط اعضاء اصلی مجمع خیرین یاوران وقف امضاء شد.


 


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 150408
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین