بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/06/06 - 10:14
  • - تعداد بازدید: 25
  • - تعداد بازدیدکننده: 25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در قالب طرح ایران گشت بنیاد ملی نخبگان/

پارک زیست فناوری قشم میزبان مستعدان هرمزگانی شد

برنامه بازدید مستعدان از ظرفیت‌های جزیرۀ قشم به همت بنیاد نخبگان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، برنامه بازدید مستعدان از ظرفیت‌های جزیرۀ قشم با حضور جمعی از دانش‌آموزان پایۀ هفتم-هشتم شهرستان میناب به همت بنیاد نخبگان هرمزگان برگزار شد.

در این برنامه، دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مرحله اول از شرکت‌های موفق مستقر در پارک زیست فناوری قشم بازدید و ضمن اطلاع از فرآیند کار این مجموعه، با ظرفیت‌های موجود در آن آشنا شدند.

در این بازدید عنوان شد: پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس به عنوان یک نهاد زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را در خرداد ماه 1387 با هدف توسعه کسب‌وکارهای نوآورانه در جزیره قشم آغاز کرده است.
وسعت این پارک 150 هکتار است که از موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده و محیط کاملا مناسبی را برای فعالیت‌های فناورانه محققان و پژوهشگران فراهم می کند.

در ادامه بیان شد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص منطقه‌ای، این پارک بزرگ‌ترین و معتبرترین پارک علم و فناوری در گرایش تخصصی زیست‌فناوری در کشور به شمار می‌رود و اولویت‌های اصلی پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس، بر مبنای مزیت‌های منطقه‌ای و در راستای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های زیستی (با تأکید بر توسعه دریامحور) تعریف شده است.

در بخش دیگری از این برنامه، شرکت‌کنندگان از موزه ژئوپارک قشم نیز بازدید کردند.

شایان ذکر است، در راستای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاهی و فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی مرتبط با آنها و همچنین آشنایی با ظرفیت‌های بومی، بازدید از ظرفیت های علمی و فرهنگی کشور در قالب طرح ایران گشت بنیاد ملی نخبگان با همکاری ادارۀ کل آموزش و پرورش استان‌ و مشارکت مدیران، مسئولان و متولیان مؤسسات، شرکت‌ها، تأسسیسات و ... در دستور کار بنیادهای نخبگان استانی قرار دارد.



***
برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172846
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین