بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/24 - 12:42
  • - تعداد بازدید: 60
  • - تعداد بازدیدکننده: 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در تبریز/

کارگروه نخبگان بیوتکنولوژی بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی تشکیل جلسه داد/ اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با بنیاد نخبگان

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی گفت: گرچه برای برون‌‍رفت از مشکلات بومی نیاز به ظرفیت نخبگان است اما این ظرفیت برای عملیاتی شدن باید مورد حمایت قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ یوسف زندی؛ رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در نخستین نشست کارگروه نخبگان بیوتکنولوژی بنیاد نخبگان استان با تأکید بر اهمیت شناسایی چالش‌های موجود جامعه، گفت: با توجه به جهش عظیمی که در حوزه دانش‌بنیان اتفاق افتاده، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به طور جد طرح‌های تحقیق و توسعه را رصد می‌کند و تلاش دارد بستر را برای اثرگذاری نخبگان در این حوزه‌ها فراهم کند.

وی تشکیل کارگروه تخصصی را یکی از بهترین زمینه‌ها برای اثرگذاری حداکثری نخبگان دانست و افزود: شناسایی چالش‌های موجود و حل معضلات با استفاده از ظرفیت نخبگان و همچنین ارائه راه‌کارهای عملیاتی، از مهمترین اهداف تشکیل کارگروه‌های تخصصی است.

زندی با بیان اینکه امنیت غذایی و زیست‌محیطی، دو حوزه بسیار مهم هستند که احصاء نظام‌مسائل آنها امری ضروری است، ادامه داد: در دنیای امروز مسائل اغلب در هم تنیده هستند؛ از این رو توسعه فناوری و استفاده از فناوری‌های نوین اهمیت بالایی دارد.

وی توسعه روابط بین‌دستگاهی را لازمه تحقق اهداف دانست و گفت: گرچه برای برون‌‍رفت از مشکلات بومی نیاز به ظرفیت نخبگان است اما این ظرفیت برای عملیاتی شدن باید مورد حمایت قرار بگیرد.

لاله ملک‌نیا؛ مدیرکل اداره صنعت، جامعه و دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهار داشت: شبکه‌سازی و تیم‌سازی می‌تواند ظرفیت بالای استان را در مسیر مطلوب هدایت کند.

وی حمایت از طرح‌های نخبگانی و دانشگاهی را امری الزامی عنوان و تصریح کرد: با وجود 175 مرکز تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل و آمادگی لازم را دارد که با همکاری دیگر نهادها به سمت حل مسائل و چالش‌ها گام بردارد.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172278
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین