بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/05/12 - 12:45
  • - تعداد بازدید: 1071
  • - تعداد بازدیدکننده: 93
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان استان هرمزگان مطرح کرد:

گسترش دامنه شناسایی و حمایتی دانشجویان مستعد هرمزگان

اولین جلسه کارگروه شناسایی دانشجویان برتر هرمزگان با معرفی اساتید به میزبانی بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/indexغغغغغغغغغغغغ.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین جلسه کارگروه شناسایی دانشجویان برتر استان هرمزگان با معرفی اساتید و با هدف بررسی تدوین شیوه‌نامه طرح به میزبانی بنیاد نخبگان استان برگزار شد. 




در این نشست، وحید عامری‌سیاهویی؛ رییس بنیاد نخبگان استان هرمزگان ضمن اشاره کوتاهی به اهداف این طرح، مراحل اجرایی آن را تبیین کرد و گفت: بنیاد نخبگان  استان  هرمزگان با الگوبرداری از روش رایج دنیا در انتخاب دانشجویان مستعد که همان ارائه توصیه‌نامه توسط اساتید است و جهت تحقق اقدام ۱-۲-۱ از سند، این طراح را اجرا می‌کند.


وی افزود: بهبود فرآیند سنجش و شناسایی دانشجویان مستعد، ایفای نقش فعالانه استاد در شناسایی دانشجویان مستعد، توجه بیشتر اساتید به پتانسیل‌های دانشجویان در دانشگاه و گسترش دامنه شناسایی و حمایتی از دانشجویان مستعد برتر به‌ویژه در استان‌های محروم، از مهمترین نتایج اجرای این طرح است.


عامری‌سیاهویی ادامه داد: شیوه‌نامه و دستورالعمل این طرح تدوین شد و گام اول اجرای آن  با ارسال به دانشگاه علوم‌پزشکی و دانشگاه هرمزگان شروع شده است.


رییس بنیاد نخبگان استان هرمزگان اظهار داشت: طبق جلسات برگزار شده با معاونان آموزشی دانشکده‌های دانشگاه‌های مدنظر و تشریح کامل طرح، اساتید به بنیاد نخبگان استان معرفی شدند. در مرحله بعد سامانه رصد توسط ستاد به درخواست این بنیاد طراحی و به نشانیrasad.bmn.ir بارگذاری شد و برای اساتید رمز و کاربری تعریف و به آنها ایمیل و پیامک شد.


وی اضافه کرد: هر استاد ۵ رای داشت که حداکثر به پنج نفر می‌توانست به شکل اعداد صحیح رای بدهد در مجموع ۴۵۴ استاد از سوی دانشگاه معرفی و ۳۳ نفر دانشجو برگزیده این طرح شدند. در ادامه، بنیاد نخبگان هرمزگان با تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل در قالب «جایزۀ شرکت پالایش نفت بندرعباس» و ارائه موارد هزینه‌کرد این اعتبارات که شامل؛ اجرای طرح‌های پژوهشی، خرید کتاب، شرکت در دوره‌های آموزشی مورد نیاز بود، در طی یک فرآیند در قالب ارزیابی و مشاوره اعتبارات را پرداخت کرد.


لازم به ذکر است، رؤسای بنیادهای نخبگان استانهای اردبیل، کردستان، یزد، خوزستان، گیلان، خراسان‌جنوبی، البرز، ایلام، سمنان، کهگیلویه‌وبویر احمد عضو کارگروه این طرح هستند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151084
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین