بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/05/27 - 10:26
  • - تعداد بازدید: 33
  • - تعداد بازدیدکننده: 31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در یک نشست‌ هم‌افزایی بین‌دستگاهی مطرح شد:

گسترش دایره نخبگانی، نقش تاثیرگذاری در پیشبرد اقدامات ملی دارد

در نشست مسولان بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بر ضرورت گسترش دایره نخبگانی تاکید و عنوان شد: این امر نقش تاثیرگذاری در پیشبرد اقدامات ملی به ویژه تحقق اهداف سند راهبردی کشور در امور نخبگان دارد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هماهنگی بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با هدف شناسایی، توانمندسازی و حمایت از صاحبان استعدادهای برتر و اعضای دانش پژوهان شاهد و ایثارگر در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست، اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه خدمات شایسته به جامعه معظم نخبگان و سرآمدان کشور بنیاد شهید و امور ایثارگران را وظیفه خود می‌دانیم.

وی افزود: نخبگان شاهد و ایثارگر جامعه آماری گسترده‌ای از افراد شاخص و صاحبان استعدادهای برتر دارد که باید با تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان آشنا و بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: گسترش دایره نخبگانی، نقش تاثیرگذار در پیشبرد اقدامات ملی به ویژه تحقق اهداف سند راهبردی کشور در امور نخبگان دارد.

اکوانی تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان را برشمرد و افزود: تشکیل هسته‌های علمی ـ پژوهشی و فناورانه، هسته‌های علمی ـ فرهنگی و همچنین جذب نخبگان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات علمی از جمله حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان است.

وی گفت: شناسایی و حمایت از صاحبان استعدادهای برتر و اعضای دانش پژوهان شاهد و ایثارگر و آموزش و توانمندسازی آنان در کنار یک استاد راهبر که مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان خواهد بود، صورت می‌گیرد.

در این نشست مقرر شد ضمن برگزاری جلسات حضوری جهت آشنایی صاحبان استعدادهای برتر و اعضای دانش پژوهان شاهد و ایثارگر با تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان و چگونگی بهره‌مندی از آن، تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان منعقد شود.

برگزاری آئین تکریم و الگوسازی از «نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، تولید مشترک برنامه‌های مختلف دیداری ـ شنیداری، نوشتاری و چند رسانه‌ای با هدف الگوسازی از شهدا و ایثارگران نخبه، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی نخبگان، سرآمدان و استعدادهای برتر شاهد و ایثارگر، حضور دانشجویان مستعدین‌برتر شاهد و ایثارگر در هسته‌های علمی، پژوهشی و فناوری، برگزاری مشترک دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و توان‌افزایی در موضوعات مشاوره‌ای، هویتی، معرفتی و دیدار با خانواده های محترم شهداء وایثارگران (اعم از نخبه و سرآمد، دانشجو، دانش‌آموز و ...) و اجرای مشترک طرح «سپاس» از جمله مهمترین اهداف این تفاهم نامه خواهد بود.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172702
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین