بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/05/14 - 12:09
  • - تعداد بازدید: 64
  • - تعداد بازدیدکننده: 59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در سومین دوره/

۴۸ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی راه یافتند/ کاهش فاصله نظریه‌های اقتصادی و واقعیات اقتصادی

48 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی توانستند به سومین دوره مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی که با همکاری بنیاد ملی نخبگان و وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود، راه یابند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی گفت: ایده مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور کاهش فاصله نظریه‌های اقتصادی و واقعیات اقتصادی راه‌اندازی و اجرایی شده است.

مرتضی مرتضوی گفت: مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی برنامه‌ای است که با نظر مساعد وزیر اقتصاد و در پژوهشکده اقتصادی وزارتخانه برنامه‌ریزی شد و از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵ مدرسه برگزار شده که امسال ششمین مدرسه در حال برگزاری است.

وی افزود: دو مدرسه تابستانه، یک مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی، یک مدرسه زمستانه اقتصاد اسلامی و همچنین مدرسه کسب و کار بیمه و ششمین برنامه تحت عنوان سومین مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی در حال برگزاری است.

دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی تصریح کرد: اکنون در میانه برنامه‌ریزی و برگزاری سومین مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی هستیم.

مرتضوی ادامه داد: هدف این مدارس این بوده که با توجه به اینکه بخش مهمی از دانش اقتصادی ناظر به مسائل سیاست‌گذاری در سطح کلان قرار دارد، این مباحث برای بومی شدن در کشور و در عین حال برای متناسب‌سازی با مقتضیات حکمرانی کشور باید بین دانشگاه و عرصه سیاست‌گذاری که مسئول سیاست‌گذاری که مطابق قانون وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی و مسئول آن است، یک تعامل از نظریات صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به خلأهایی که در برنامه آموزشی موجود رشته اقتصاد، دوره‌های تابستانه اقتصادی که در همه جا نیز مرسوم است، دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نزدیک با مسائل سپهر سیاست‌گذاری در کشور آشنا و به دلایل ناکامی و کامیابی‌های عرصه اقتصاد کشور نیز پی می‌برند.

دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی با اعلام این خبر که ثبت نام در سومین مدرسه در تیرماه با همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شده است، ادامه داد: با آغاز ثبت نام برای مدرسه تابستانه، نزدیک ۷۰۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دوره ثبت نام کردند؛ پالایش اولیه صورت گرفت و متناسب با سن شرکت‌کنندگان، ارتباط با رشته اقتصاد، میزان و سوابق تحصیلات آنها، ۴۰۰ نفر به دوره مجازی مدرسه دعوت شدند که در این دوره ۹ گفتار از اساتید و سیاست‌گذاران اقتصادی در اختیار این افراد در سامانه قرار گرفت.

به گفته مرتضوی، از ۳۱ استان کشور برای شرکت در این دوره مراجعه داشتیم؛ شرکت‌کنندگان بعد از گوش دادن به محتوای تهیه شده به صورت الکترونیک، مورد آزمون قرار گرفتند که ۱۲۰ نفر به مصاحبه حضوری و مجازی دعوت شدند و در نهایت ۴۸ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی توانستند وارد این مدرسه شوند.

وی گفت: قرار بر برگزاری دوره حضوری از ۱۳ تیرماه بود که به دلیل ملاحظاتی در خصوص برنامه شرکت‌کنندگان و نیز هماهنگی‌های لازم برای سرفصل‌ها و متناسب‌سازی با اهداف دولت جدید مقرر شد، برنامه‌ای تهیه تا با ابلاغ سیاست‌های وزیر جدید این برنامه ادامه یابد.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172508
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین