بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/11/13 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 172
  • - تعداد بازدیدکننده: 160
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در یک نشست مشترک به منظور هم‌افزایی دستگاه‎های اجرایی مطرح شد:

تعامل بهزیستی با نخبگان سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

در نشست مشترک بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری و بهزیستی استان، بر تعامل بهزیستی با نخبگان، به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید شد.

~/Asset/News/News/Image/IMG_058ffff.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای همکاری‌های مشترک و به منظور ارائه راه‌حل‌های مناسب توسط نخبگان و رفع مشکلات و معضلات بهزیستی استان چهارمحال‌وبختیاری برای بهتر زیستن اقشار آسیب‌پذیر جامعه، نشست مشترک بنیاد نخبگان و بهزیستی استان برگزار شد.



در این نشست ضمن اشاره به تعریف واژه نخبه، مستعد برتر و فعالیت نخبگانی، عنوان شد: هدف اصلی همکاری های مشترک نهادهای اجرایی، شناسایی صحیح مسائل، شرایط و امکانات در راستای فراهم کردن بستر مناسب نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، حوزوی و غیره است.



در ادامه با اشاره به اینکه بهزیستی رسالت مهمی در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه بر عهده دارد، افروده شد: برای اینکه اداره‌کل بهزیستی بتواند به خوبی رسالت خود را انجام دهد، نیازمند همکاری تمامی ارگان‌های ذی‌ربط است؛ در این بین همکاری و تعامل نخبگان از اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین در جامعه تحت حمایت بهزیستی، مسلماً افرادی وجود دارند که دارای استعداد برتر هستند ولی به دلیل شرایط زندگی نامناسب نتوانسته‌اند استعداد خود را شکوفا و در جهت درست هدایت کنند که امید است با شناسایی و حمایت از آنان، امکان شکوفایی توانمندی این افراد فراهم شود.



در این نشست فعالیت‌های بهزیستی نیز تشریح و گفته شد: هر فعالیتی که انجام می‌شود اگر پایه علمی نداشته باشد، قطعاً به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید. به همین دلیل استفاده از نقطه نظرات نخبگان استانی برای حل مشکلات و معضلات این نهاد مهم است. چهارمحال‌وبختیاری دارای 32 هزار معلول جسمی و حرکتی است و انتظار می‌رود برای بهبود شرایط زندگی این افراد و همچنین افرادی که به هر دلیلی شرایط زندگی مناسبی ندارند و بعضاً دارای استعدادهای برتر هم هستند، راهکارهای خوبی توسط نخبگان استان ارائه شود تا این افراد نیز به مرز نخبگی برسند و اثرگذاری مثبتی در جامعه داشته باشند؛ این امر قطعاً سبب کاهش آسیب‌ها در جامعه خواهد شد.



در بخشی از این نشست عسگری، مدیرکل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری نیز همکاری با بنیاد نخبگان استان را امری ضروری دانست و گفت: با هم‌افزایی مجموعه‌هایی مانند بنیاد نخبگان، دانشگاه‌های استان و سایر دستگاه‌های آموزشی و پژوهشی، به مرور مشکلات اقشار آسیب‌پذیر رفع خواهد شد.



تهیه بانک اطلاعاتی از مستعدان بهزیستی و ارائه به بنیاد نخبگان استان و همچنین تشکیل کارگروهی متشکل از نخبگان بوم برای ارانه راهکارهای اجرایی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، مهمترین مصوبات این نشست بود.


  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151759
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین