بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/05/13 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 392
  • - تعداد بازدیدکننده: 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان مطرح کرد:

لزوم آگاهی‌بخشی به واحدهای تولیدی و صنعتی درباره توان نخبگان و مستعدان

رسولی آشنایی با ظرفیت‌های و مزیت‌های بومی برای توسعۀ کسب‌وکارهای نوآورانه و نوپا و آگاهی‌بخشی به واحدهای تولیدی و صنعتی درباره توان و قابلیت‌های نخبگان و مستعدان‌‎ را از مهمترین اهداف بازدیدهای تخصصی دانست.

~/Asset/News/News/Image/هعخعخعخ.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری بازدید‌های علمی-تحقیقاتی و به منظور آشنایی بیشتر مستعدن با دستاوردهیا محققان بومی و همچنین توان و ظرفیت‌های موجود در بوم‌اقلیم، جمعی از مستعدان‌برتر استان زنجان از مرکز تحقیقات باغ پسته و ایستگاه پرورش ماهی شهرستان ماهنشان بازدید کردند.


در این بازدید، رسولی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه‌ها، آشنایی با ظرفیت‌های و مزیت‌های بومی برای توسعۀ کسب‌وکارهای نوآورانه و نوپا و آگاهی‌بخشی به واحدهای تولیدی و صنعتی از توان و قابلیت‌های نخبگان و مستعدان‌‎ استان را از مهمترین اهداف این بازدید دانست و بر ضرورت تبدیل ظرفیت‌های بومی به مزیت‌های رقابتی تأکید کرد.


نعمتی؛ معاون پژوهشی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی نیز در خصوص تاریخچۀ پایگاه و اهداف مورد نظر از احداث کلکسیون پسته در این شهرستان توضیحاتی را ارائه داد.


در ادامه ارقام کشت شده پسته، شرایط نگهداری ارقام، زمان‌های کاشت، پیوند و برداشت تشریح و سپس شرکت‌کنندگان با توضیحات کارشناسان، از بخش‌های مختلف مرکز بازدید کردند.


بازدید از مرکز پرورش ماهی استخرهای پیش‌ساخته در روستای پیر قشلاق و مجموعه پرورش آبزیان آقای علی قارونی بخش دیگری از این برنامه بود که در ذیل آن نحوه پرورش ماهی در انواع استخرها با دستگاه‌های هواده و سیستم‌های تصفیه آب شرح داده شد.


در این بازدید بیان شد که ماهیان سردآبی از گونه قزل‌آلا و انواع آبزیان گرم آبی شامل کپور معمولی، سرگنده، نقره‌ای، علفخوار و شاه‌میگو، میگوی آب شیرین و ماهیان خاویاری در استان زنجان تولید می‌شود و شهرستان ماهنشان نیز با تولید 65 درصد از ماهیان استان، رتبه نخست استان زنجان را به خود اختصاص داده است.


لازم به ذکر است در این برنامه، مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف آمادگی‌های خود را در جهت هرگونه همکاری تحقیقاتی با مستعدان اعلام کردند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153384
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین