کارگاه مبانی کسبوکارهای کوچک و تیمسازی به همت بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامههای نخبگانی،کارگاه مبانی کسبوکارهای کوچک و تیمسازی به همت بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی برگزار شد.
در این کارگاه، ابتدا نکاتی در رابطه با مفهوم و تعریف کسبوکار بیان و عنوان شد: کسبوکار با خرید و فروش کالاها، تولید کالاها یا عرضهی خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سر و کار دارد. فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزش، معامله کالاها و خدمات، تکرار معاملات، انگیزه سود (مهمترین و قدرتمندترین محرک ادارهی امور کسب و کار)، اصول اصلی کسبوکار هستند. این نوع فعالیت توأم با ریسک و همیشه بر آینده متمرکز است.
در ادامه افزوده شد: باور عمومی این است که تنها هدف کسبوکار، به دست آوردن سود اقتصادی است، در حالیکه این امر واقعیت ندارد. آرویک معتقد است همان طور که انسان تنها با هدف خوردن زندگی نمیکند، تنها هدف کسب و کار هم، کسب سود نیست؛ بنابراین، کسبوکارها هم دارای اهداف اقتصادیاند و هم اهداف اجتماعی هستند.
در این کارگاه، هزینههای پیشبینی نشده، عرضه بیموقع و غلط، فروش یا سود کمتر از حد مورد انتظار، قابلیت جانشینی با محصولات ارزانتر، تولید قبل از آزمایش بازار، درنگ زیاد در ورود به بازار، مشابهت با کالاهای موجود و همچنین از دست دادن کیفیت اولیه، از مهمترین دلایل شکست در این حوزه برشمرده شد.