بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/09/12 - 11:44
  • - تعداد بازدید: 931
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
عبدالوهاب البرزی:

بهبود وضعیت آموزش و تربیت، مهمترین اهرم برای پیشرفت و توسعه است

برگزیدۀ جایزۀ علامه طباطبایی، اصلاح روش‌های آموزش در مدارس و توجه بیشتر به معلمان را ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به جامعه‌ای پویا نیاز به حضور فعال معلمان است.

~/Asset/News/News/Image/DSC_0570.JPG

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم «نکوداشت استاد دکتر عبدالوهاب البرزی»؛ فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی اطفال و استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به همت بنیاد نخبگان استان فارس در شیراز برگزار شد.


در این مراسم، دکتر سعید سهراب‌پور؛ مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است، این جایگاه را حاصل تلاش افرادی نظیر استاد البرزی دانست.


وی با اشاره به 43 سال تلاش استاد البرزی و تربیت دانشجویان بسیار، افزود: یکی از مهمترین اقدامات این استاد پیشکسوت، تأسیس مرکز میکروب‌شناسی بالینی است؛ که در دنیا شناخته شده است. همچنین استاد البرزی به مدت سه سال، نمایندۀ سازمان جهانی بهداشت بوده‌اند.


سهراب‌‍پور ادامه داد: به دلیل پژوهش‌های فراوان استاد البرزی در شیراز در زمینه بیماری لیشمانیوز، در برخی کتب علمی از وی به عنوان پدر علم لیشمانیوز یاد شده است.


هادی پژوهش؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به لزوم تکریم از مفاخر و نخبگان بومی، گفت: ایرانیان همواره پیشگام و پیشبر علم و دانش بوده‌اند و از آن برای خدمت به بشریت استفاده کرده‌اند.


وی افزود: افتخار به گذشته رفتاری خوب و هویت‌بخش است، اما نباید به همین بسنده کرد بلکه باید مسیر با الگوبرداری از بزرگان چون دکتر البرزی با قدرت و سرعت بیشتری ادامه یابد.


پژوهش با اشاره به ضرورت مسؤولیت‌پذیری و تعهد نسبت به جامعۀ بومی، این مهم را یکی از شاخصه‌های نخبگانی برشمرد و ادامه داد: نخبگان بومی در حالی خدمت به کشور را متقبل شدند که می‌توانستند با مهاجرت از بهترین امکانات در کشورهای دیگر برخوردار باشند. این افراد، ماندن و با مشکلات روبرو شدند و تلاش کردند جامعۀ بومی خود را به سمت توسعه و پیشرفت حرکت دهند.


حبیب شریف؛ رییس بنیاد نخبگان استان فارس نیز با بیان اینکه نخبه، فردی تأثیرگذار در جامعه است، گفت: هدف از این آیین‌ها، شناسایی اثرگذاری این افراد در جامعه و برخی مشاهیر ایرانی در سطح بین‌المللی است.


وی با بیان اینکه دی ماه سال گذشته، نخستین آیین نکوداشت نخبگی در فارس با بزرگداشت استاد ملک حسینی برگزار شد، افزود: تکریم چهار دانشمند برگزیده شیمی در همان سال و سه تن از هنرمندان سرآمد این مرز و بوم در اوایل سال جاری، دیگر برنامه‌های انجام شده در این راستا بوده است.


شریف ادامه داد: تغییر در نگرش و نحوۀ درمان برخی بیماری‌ها، عشق به وطن و پیشرفت کشور و تواضع، جزء افتخارات و خصوصیات دکتر البرزی است که باید برای همه به‌ویژه دانشجویان الگو باشد.


در بخش دیگری از این مراسم، علی بهادر؛ سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز گفت: دکتر البرزی نمونۀ سخت‌کوشی و تعهد به کار و جزء پایه‌های اساسی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز است.


وی با اشاره به خصوصیت تعهد و مسؤولیت‌پذیری استاد البرزی، ادامه داد: وی همیشه به دنبال تغییر محیط است و پروتکل‌هایی که سال‌ها در کتاب‌ها بود را بومی و دگرگون کرد.


بهادر ادامه داد: دکتر البرزی استادی نمونه است که همیشه دانشجویان را به حل مشکلات محیط بومی تشویق می‌کند.


پروفسور الیسون کسون؛ رییس مرکز میکروب‌شناسی و ویروس‌شناسی بیمارستان «وستمید» سیدنی استرالیا نیز با اشاره به موفقیت‌های بسیار استاد البرزی در عرصۀ پزشکی، به چاپ بیش از 250 مقاله در مجلات علمی معتبر دنیا، به عنوان نمونه‌ای از این موفقیت اشاره کرد.


 وی، استاد البرزی را فردی بسیار فعال در مبارزه با عفونت‌ در سطح ملی و بین‌المللی توصیف کرد و افزود: وی تلاش‌های بسیاری برای سلامتی کودکان انجام داده و اثرگذاری بین‌المللی داشته است.


عبدالوهاب البرزی؛ برگزیدۀ جایزۀ علامه طباطبایی و استاد برجستۀ دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با تقدیر از برگزاری مراسم تکریم برای مفاخر بومی، گفت: بهبود وضعیت آموزش و تربیت، مهمترین اهرم برای پیشرفت و توسعه است.


وی با اشاره به نقش خانواده، افزود: میزان یادگیری یک کودک از ۲ تا ۵ سالگی، بیش از یادگیری در تمامی دوران دانشگاه است. کودکان را باید آزاد گذاشت تا بتوانند تفکر کنند.


البرزی ادامه داد: مربی‌های کودکستان‌ها باید بتوانند نخبه‌پروری را از همان سطح پایه‌گذاری کنند. برای رسیدن به این نقطه، بهترین افراد جامعه باید معلم شوند تا علاوه بر تدریس، روح و ابعاد روانی دانش‌آموزان را بشناسند.


برگزیدۀ جایزۀ علامه طباطبایی اظهار داشت: اصلاح روش‌های آموزش در مدارس و توجه بیشتر به معلمان ضروری است چراکه برای رسیدن به جامعه‌ای پویا نیاز به حضور فعال معلمان است.


وی افزود: اگر همچنان پاسخ چراها را خودمان پیدا نکنیم باز هم درجا می زنیم. مسئولان نیز باید با تلاش بیشتر برای تامین شرایط لازم، زمینه رسیدن به جایگاهی که باید را فراهم کنند.


البرزی در بخش دیگری، یادآور شد: بدون حضور همسرم، پیمودن این راه امنکان‌پذیر نبود. سر تعظیم در برابر اساتید خود فرو می‌آورم و از دانشجویانم که منبع انرژی بودند، ممنون هستم.


در پایان این مراسم، علاوه بر اهدای ارج‌نامه دکتر ستاری؛ معاون علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، لوح تقدیر و هدایایی از سوی دانشگاه‌ها، بخش‌های مختلف دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و تعدادی از افراد حقیقی و حقوقی به دکتر عبدالوهاب البرزی اهدا شد.


لازم به ذکر است، ایجاد مرکز تحقیقات میکروب‌شناسی بالینی دکتر البرزی در شیراز، دریافت جایزۀ علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان، دریافت جایزه ابن‌سینای‌بزرگ در سال 1389، انتخاب به عنوان پزشک‌نمونه اطفال کشوری در سال 1391، انتخاب به عنوان استاد، محقق و مؤلف نمونه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور در سومین جشنواره رازی و تألیف 259 مقاله علمی بین‌المللی، برخی از سوابق و افتخارات استاد البرزی است.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154990
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین