بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/02/17 - 07:06
  • - تعداد بازدید: 329
  • - تعداد بازدیدکننده: 323
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک وبینار آموزشی مطرح شد:

تقوا نوعی مسئولیت‌پذیری درونی است

وبینار آموزشی «تربیت از منظر نهج‌‏البلاغه» به همت بنیاد نخبگان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور ارتقای بینش دینی و نهادینه کردن ارزش‏های اخلاق اسلامی و انضباط حرفه‌ای در میان اجتماع نخبگانی، وبینار آموزشی «تربیت از منظر نهج‌‏البلاغه» به همت بنیاد نخبگان زنجان برگزار شد.

در این وبینار، با اشاره به نامه 31 حضرت علی (علیه‌السلام) در کتاب نهج البلاغه عنوان شد: مخاطب این نامه که نوعی تربیت معنوی است، همه جهان تشیع است.

در ادامه عنوان شد: مثال، نقش بسیار مهمى در فهم و درک مسائل پیچیده، اعم از مسائل عقلى و حسى دارد که از طریق آن مى‌توان شنونده را به عمق مسائل رهنمون ساخت و براى انجام کارهاى مفید و پرهیز از بدى‌ها و زشتى ها آماده و تشویق کرد؛ به همین دلیل آن امام همام نیز در بخشی از این نامه، موقعیت دنیا و آخرت را از دیدگاه خداجویان طالب آخرت و دنیاپرستان، با مثال زیبا و گویا بیان مى‌کنند.

در بخش دیگری از این وبینار با بیان اینکه قراردادن خود به عنوان معیار قضاوت میان خود و دیگران، از مهمترین اصول اخلاق انسانى از دیدگاه امام علی (علیه‌السلام) است، عنوان شد: بهترین زمان برای تربیت نسل، سنین پایین است که دامن فرد هنوز به آلودگی‌ها دچار نشده و مهمترین سفارش این نامه به تقوا یا همان مسئولیت‌پذیری درونی انسان است.

در پایان این برنامه، جنبه‌های روانشناختی تربیت با توجه به دیدگاه امام علی (علیه السلام)، مورد بررسی قرار گرفت.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 157877
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین