بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN








به‌منظور تحقق مأموریت و نیل به اهداف «طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» و در اجرای سیاست‌های اجرایی طرح شهاب در محور «هدایت» مبنی بر «تنوع‌بخشی به موقعیت‌ها و تجربه‌های یادگیری برای تمام دانش‌آموزان» در دورۀ ابتدایی و «ارتقاء کیفیت تحصیل رسمی، غنی‌سازی در حوزه‌های استعدادی و پرورش مهارت‌های پایۀ اثرگذاری نخبگانی (خلاقیت، حل مسئله، رهبری و همدلی اجتماعی) مستعدان» در دورۀ متوسطه (مصوب شورای راهبری طرح شهاب)، بنیاد ملی نخبگان با تصویب شیوه‌نامه توسعۀ فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم از توسعۀ فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی می‌کند.


  1. رشد و بالندگی مستعدان در مناطق مختلف (با تأکید بر مناطق محروم) و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های آنان در تعالی و پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور.

  2. تحقق ویژگی‌های مدرسۀ مطلوب در چشم‌انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر دارا بودن «ظرفیت پذیرش تفاوت‌های فردی، کشف و هدایت استعدادهای متنوع فطری و پاسخ‌گویی به نیازها، علائق و رغبت دانش‌آموزان در راستای مصالح و چارچوب نظام معیار اسلامی».

  3. ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های مدارس و مراکز محل تجمع مستعدان به‌منظور تربیت متوازن تمام‌ساحتی، ارتقاء کیفیت تحصیل، پرورش مهارت‌های پایۀ اثرگذاری نخبگانی و استعدادهای خاص آنان.

 

بنیاد ملی نخبگان با توجه به مأموریت‌های خود ذیل «سند راهبردی کشور در امور نخبگان»، ایستگاه‌های مسیر نخبگی را شناسایی و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان هر ایستگاه برنامه‌ریزی کرده است.

رویکرد بنیاد ملی نخبگان، شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی آنان در تمامی حوزه‌ها شامل: علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و... و همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است.

 

سامانه ی گفتگوی آنلاین