بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/03/20 - 11:25
  • - تعداد بازدید: 1123
  • - تعداد بازدیدکننده: 87
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان:

استارت‌آپ‌ها نباید در بازار داخلی محدود و محصور شود

احمدی‌کیا با اشاره به لزوم بازارسازی و بازاریابی برای محصولات دانش‌بنیان، بر لزوم ایجاد و گسترش بازار خارجی تأکید کرد و گفت: استارت‌آپ نباید به بازار بومی خلاصه شود.

~/Asset/News/News/Image/بازار جهانی6.jpg

حسین احمدی‌کیا؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان پذیرش بالای دانشجو را یکی از اقدامات نادرست نظام‌آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: تعداد دانش‌آموختگان و دانشجویان کشور خاصه در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی، بیش از حد نیاز کشور است که همین موضوع سبب ایجاد مشکلات بسیاری شده است.


وی افزود: در تمام کشورهای توسعه‌یافته، دانشجو براساس نیازهای موجود پذیرش می‌شود؛ در واقع تا نیازی شناسایی و احصاء نشود، دانشجویی برای تحقیق و پژوهش در آن حوزه پذیرش نمی‌شود.


احمدی‌کیا ادامه داد: در کشور، از سویی تعدد نیازها و چالش‌ها و از سوی دیگر، تعدد نیروی‌انسانی متخصص غیرعملیاتی وجود دارد؛ در این شرایط، صنعت و بخش‌های دیگر نیازهای خود را از بیرون مرزهای جغرافیایی کشور تأمین می‌کنند و جامعۀ علمی عملاً از گردونه خارج می‌شود.


این محقق‌ مکانیک اضافه کرد: بودجه‌های تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی در مکان‌های دیگری غیر از تحقیق و پژوهش واقعی هزینه می‌شود و متأسفانه نظارت دقیقی نیز بر این موضوع وجود ندارد. در واقع، منابع مالی به اندازۀ کافی وجود دارد اما چون مدیریت و نظارت کارشناسی‌شده وجود ندارد، کشور با هدررفت این منابع مواجه است.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: بسیاری از بودجه‌های تحقیقاتی صرف خرید سخت‌افزارهایی می‌شود که علم کافی برای استفاده از آنها وجود ندارد و یا اصولاً خرید آنها غیرمنطقی و غیرکاربردی است. در واقع، محتوای هزینه‌کردن منابع ارتباطی با پژوهش و تحقیق ندارد.


وی با اشاره به نقش مهم استارت‌آپ در توسعۀ فرهنگ دانش‌بنیان و کارآفرینی و اشتغال‌زایی پایدار، رعایت قانون کپی‌رایت را اولین گام ترویج فرهنگ استارت‌آپ برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه برای فعالیت در این عرصه، بستر خوبی فراهم شده است و نهادها و مراکز بسیاری برای حمایت از این بخش و توانمدسازی ایده‌ها و طرح‌های بدیع اولیه وجود دارند. باید دانست، استارت‌آپ با پول و حمایت مالی دولت به موفقیت نخواهد رسید؛ بنابراین نیاز است بخش‌خصوصی نیز وارد این حوزه شود.


محقق‌برجستۀ مکانیک با اشاره به اهمیت بازارسازی و بازاریابی برای محصولات دانش‌بنیان، تأکید کرد: استارت‌آپ نباید در بازار داخلی محدود و محصور شود چراکه بسیاری از محصولات دانش‌بنیان در فرامرزهای کشور، مشتری و خواهان دارد. برای رسیدن به این مهم و بازارسازی بین‌المللی می‌توان از ظرفیت متخصصان و محققان غیرمقیم نیز بهره برد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم همۀ مشکلات و چالش‌های موجود، بستر لازم برای فعالیت دانش‌آموختگان و دانشجویان در عرصه‌های کارآفرینی و استارت‌آپ فراهم است و اگر خود افراد تلاش کنند و مهارت خود را افزایش دهند، قطعاً در این عرصه به موفقیت خواهند رسید.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153533
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین