بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/03/09 - 10:53
  • - تعداد بازدید: 397
  • - تعداد بازدیدکننده: 360
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان خبر داد:

تشکیل کارگروه‌های شناسایی نخبگان در کشور/ دعوت از پنج هزار و ۳۰۰ نفر از استعدادهای علمی کشور به مسیر نخبگی

معاون مستعدان و آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: کارگروه‌های شناسایی نخبگان در کشور شکل گرفته و پنج هزار و ۳۰۰ نفر از استعدادهای علمی کشور به مسیر نخبگی دعوت شدند تا کمک کنیم استعداد نخبگان بروز پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان، رسول محمدقلی معاون مستعدان و آینده سازان بنیاد ملی نخبگان در آیین افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان در همدان با اشاره به اجرای طرح شهاب از سال ۹۳ با همکاری آموزش و پرورش و شناسایی نخبگان در این طرح از سنین ابتدایی، گفت: ما باید شرایطی را مهیا کنیم که هر استعدادی راهش را پیدا کند و در آن راستا گام بردارد. متاسفانه آموزش و پرورش در حوزه حمایت از این استعدادها سرمایه گذاری قابل قبولی ندارد.

محمدقلی افزود: طبق بررسی ها بسیاری از استعدادهای برتر کشور در ردیف رتبه های برتر کنکور قرار نگرفتند و افراد زیادی در کشور هستند که استعداد و نبوغ آنها هیچوقت کشف نمی‌شود.

وی از اجرای رویداد گفتاورد ملی نخبگان برای استفاده از ایده‌های خلاقانه استعدادهای مردمی و جذب مشارکت آنها در حل چالش‌های کشور و استان خبر داد و گفت: برگزاری نخستین گفتاورد ملی نخبگان با شعار «نخبگان، حکمرانی دانش‌بنیان» با هدف تعامل نخبگان، مدیران و مردم در سالجاری در همه استان‌ها در دستور کار قرار دارد.

محمدقلی با بیان اینکه همه افراد صاحب ایده، دانشگاهیان و نخبگان که راه‌حلی برای چالش‌های کشور و استان‌ها دارند می‌توانند در این رویداد شرکت کنند ادامه داد: برگزاری این رویداد در سالی که به «جهش تولید با مشارکت مردم« نامگذاری شده به تحقق هرچه بیشتر این موضوع کمک می‌کند.

معاون مستعدان و آینده سازان بنیاد ملی نخبگان افزود: علاقه‌مندان و افراد خلاق و ایده‌پرداز می‌توانند راهکارهای خود را در پنج محور «امنیت غذایی، نظام سلامت، مالی و پولی، منابع طبیعی و حکمرانی و سیاست گذاری به سامانه اولین گفتاورد ملی نخبگان ارسال کنند.

محمدقلی، مهلت ارسال ایده‌های خلاقانه به این رویداد را تا ۲۸ خرداد امسال اعلام و اظهار کرد: این رویداد در چهار مرحله کلی شامل دریافت ایده ها، انتخاب افراد برگزیده، رقابت بین افراد منتخب و داوری و انتخاب گفتاورد برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه هشت پهنه در کشور برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده است گفت: همدان همراه با استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان در پهنه زاگرس قرار دارد.

معاون مستعدان و آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه پس از داوری اولیه ایده های رسیده، منتخبان طرح های خود را در قالب پوستر باید ارائه کنند، افزود: گروه‌هایی از برگزیدگان مرحله نخست به‌منظور انجام کارهای تخصصی تشکیل می‌شود و در نهایت هشت گروه برگزیده در کشور خواهیم داشت که برترین ها از بین آنها انتخاب می شوند.

محمدقلی، نخبگان را افراد اثرگذار و بارز در پیشرفت کشور در عرصه های مختلف دانست و یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان از سال تاسیس ماموریت دارد که افراد مستعد کشور را شناسایی و به رشد آنها کمک کند.

وی ادامه داد: 7۰۰ کانون مردمی نخبه پرور در کشور با هدف شناسایی نخبگان محلی پشتیبانی می‌شوند.

معاون مستعدان و آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: سامانه ای در شبکه شاد با هدف هدایت و شناسایی استعدادها طراحی شده است و تاکنون ۷۰ هزار نفر در این سامانه عضو شدند.

محمدقلی افزود: کارگروه‌های شناسایی نخبگان در کشور شکل گرفته و پنج هزار و ۳۰۰ نفر از استعدادهای علمی کشور به مسیر نخبگی دعوت شدند تا کمک کنیم استعداد نخبگان بروز پیدا کند.

نخستین «گفتاورد ملی نخبگان» با هدف تعامل نخبگان، مدیران و مردم به میزبانی بنیاد نخبگان همدان برای پهنه غرب کشور با نام «پهنه زاگرس » آغاز شد.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171681
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین