صلواتیزاده گفت: کارآفرینی، ایجاد ثروت و ارزش جدید از طریق تعهد، ایجاد خلاقیت و بکارگیری نیروی کار و ابزار تکنولوژی است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری کارگاههای توانافزایی و مهارتآموزی، کارگاه کسبوکار اینترنتی با تمرکز بر اوضاع پساکرونا، به همت بنیاد نخبگان خراسانشمالی و با همکاری مرکز رشد بجنورد و مرکز روستای خلاق شیروان برگزار شد.
در این کارگاه، صلواتیزاده؛ عضو هیئتعلمی دانشگاه علومپزشکی کرمان مفاهیم و اصول فروش آنلاین را تشریح کرد و گفت: کارآفرینی، ایجاد ثروت و ارزش جدید از طریق تعهد، ایجاد خلاقیت و بکارگیری نیروی کار و ابزار تکنولوژی است.
وی افزود: اولین قدم برای ایجاد کسبوکار، ایدهپردازی و خلاقیت در معنای استفاده از فرصتهای موجود است. یکی از شیوههای خلاقیت الهام گرفتن است که در مواقع خارج شدن از عالم مادی صورت میپذیرد.
صلواتیزاده ادامه داد: تبعات کارآفرینی، پیامدها و منفعتهای مثبت آن است که سبب ایجاد اشتغال، ایجاد ارزشافزوده، افزایش بهرهوری و ایجاد طوفان فکری و خلق تکنولوژی (بالارفتن سطح تکنولوژی) و رشد اقتصادی شده که در نتیجه سبب کاهش نرخ بیکاری در جامعه میشود.
عضو هیئتعلمی دانشگاه علومپزشکی کرمان تصریح کرد: چند نمونه از انواع کسبوکار در اینترنت و فضای مجازی به حوزه آموزش، خدمات فروشگاههای اینترنتی تقسیم میشود که هر یک از این موارد زیرشاخهها و تنوع فراوانی دارند.
وی گفت: برای ایجاد هر شغل در حالت عادی باید هزینه زیادی را کارفرما یا سازمان بکارگیرنده بر عهده بگیرد ولی در فضای مجازی به راحتی و به سهولت میتوان در مدت زمان اندک و با هزینه کمتر و با اخذ مجوز از سازمانهای مربوطه در حوزه کسبوکار اینترنتی، فعالیت و کسب درآمد کرد.
صلواتیزاده با بیان اینکه اینترنت فرصت خوبی برای اشتغال در ایجاد کرده است، اظهار داشت: در بحث خدمات در اینترنت، انواع خدمات را میتوان مثال زد که خیلی سریع، کاربردی و ارزان صورت میپذیرد؛ به عنوان نمونه حوزه آموزش که بسیار مفید و قابل دسترس و یک فرصت مناسب برای مهارتآموزی است. علاوه بر آن میتوان از طریق نیازسنجی علایق مردم و سرمایهگذاری در این زمینه، مشاغل متعددی ایجاد کرد.
لازم به ذکر است، در این کارگاه مفاهیم معرفی کسبوکار اینترنتی، مزیتهای کسبوکار اینترنتی، مراحل راه اندازی کسبوکار اینترنتی، مدلهای درآمدی کسبوکار اینترنتی، ساختار پلتفرمی، ایدهپردازی، تعریف مسئله و ارائه راهحل، نیازسنجی بازار، تیمسازی، بودجهبندی، مشاوره و منتورینگ، نمونهی اولیه، راهکارهایی برای موفقیت در کسبوکار و دلایل شکست کسبوکار اینترنتی، تشریح و تبیتین شد.