بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/08/02 - 11:36
  • - تعداد بازدید: 142
  • - تعداد بازدیدکننده: 134
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در حکمی به معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ/

وزیر فرهنگ خواستار استفاده از ظرفیت‌ نخبگان در تقویت سواد رسانه‌ای در ساحت‌های اجتماعی شد

اهتمام جدی بر تقویت و ارتقای سواد رسانه و خبر در سطوح و ساحت‌های مختلف اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در دستور کار معاونت امور رسانه‌ای و ‌تبلیغات وزارت فرهنگ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمدرضا نوروزپور را به‌ عنوان معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین تکریم و معارفه معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی و جمعی از مدیران معاونت امور رسانه‌ای و ‌تبلیغات امروز سه‌شنبه (اول آبان) برگزار شد.

در حکم سیدعباس صالحی خطاب به محمدرضا نوروزپور آمده است:

"نظر به دانش، تعهد و تجارب ارزشمند و دیرین جناب‌عالی در حوزه‌های گوناگون مدیریتی، علمی و رسانه‌ای، به موجب این حکم به عنوان «معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، با مشی علمی و رسانه‌ای که داشته و دارید و با امعان نظر به مأموریت‌های محوله و تأکید بر موارد مندرج در پیوست حکم، موفق و مؤید باشید."

پیوست این حکم نیز به شرح زیر است:
 
۱- پیگیری برنامه‌های چهارگانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم
۲- تقویت مرجعیت رسانه‌ای داخلی و تقویت توان روایت‌گری، با تأکید بر:
۲-۱- حفظ و تقویت قوت‌ها و فرصت‌های ظرفیت‌های هویتی و نهادی کشور در عرصه رسانه؛
۲-۲- شناخت و بهره‌برداری از تحولات فناورانه و به ویژه هوش مصنوعی
۲-۳- نظام‌بخشی و بهره‌برداری از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی؛
۲-۴- بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت انسان‌رسانه‌ها؛
۳- تقویت روایت‌گری و نشر صحیح اخبار ایران در عرصه بین‌الملل از طریق شبکه‌سازی فعالان رسانه‌ای داخلی با فعالان متناظر بین‌المللی (با تأکید بر کشورهای همسایه و منطقه)
۴- بازطراحی پیشگیری و مقابله با اخبار جعلی
۵- اهتمام جدی بر تقویت و ارتقای سواد رسانه و خبر در سطوح و ساحت‌های مختلف اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و رسانه‌های معتبر و مؤثر
۶- مطالعه و اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت اقتصاد رسانه، همزمان با بهبود الگوی حمایتی از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای
۷- بهبود شاخص‌های سلامت تبلیغات محیطی و تبلیغات فضای مجازی
۸- اهتمام به کرامت و حقوق رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران و پاسداری از آزادی مسئولانه
 
محمدرضا نوروزپور متولد سال ۱۳۵۲ و دارای دکترای روابط بین‌الملل است. از جمله سوابق مدیریتی وی می‌توان به مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ریاست هیئت مدیره موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی ایران، معاونت سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، عضویت در کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا، ریاست امور اطلاع رسانی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، مدیرکلی پایگاه اطلاع رسانی دولت (پاد) و معاونت مرکز روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری اشاره کرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خدمات و تلاش‌های فرشاد مهدی‌پور معاون پیشین این معاونت نیز تقدیر کرد.


***
برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

بنیاد ملی نخبگان در شبکه‌های اجتماعی:

بله: @bmnirann
تلگرام: https://t.me/ir_bmn

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 173882
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

سامانه ی گفتگوی آنلاین