بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/11/16 - 09:10
  • - تعداد بازدید: 235
  • - تعداد بازدیدکننده: 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به همت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد/

وبینار «دیپلماسی تجاری و راهنمای ورود به بازارهای بین‌المللی» برگزار شد

وبینار «دیپلماسی تجاری و راهنمای ورود به بازارهای بین‌المللی» با هدف شناخت بازار و فرصت‌های تجاری به همت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/صادرات7.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌‎های نخبگانی و با هدف دانش‌افزایی، وبینار «دیپلماسی تجاری و راهنمای ورود به بازارهای بین‌المللی» با هدف شناخت بازار و فرصت‌های تجاری به همت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد و با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، برگزار شد.



در این وبینار، ضمن تعریف دیپلماسی تجاری عنوان شد: هدف اصلی دیپلماسی تجاری تسهیل تجارت و رفع موانع تجاری است و برای بدست آوردن اهداف اقتصادی باید از ابزارهای سیاست خارجی به نحو مطلوب استفاده کرد و بازیگران دیپلماسی تجاری را به درستی شناخت.



در ادامه بیان شد: سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک، رایزنان بازرگانی و نمایندگان تجاری، کمیته‌های مشترک همکاری‌های بازرگانی صنعتی، پیمان‌های منطقه‌ای، موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد و ترجیحی و ... مهمترین ابزارهای دیپلماسی تجاری هستند. همچنین بازیگران داخلی و خارجی، دولتی و خصوصی باید به درستی نقش خود را بدانند و در راستای تسهیل تجارت گام بردارند.



در ادامه افزوده شد: در صادرات باید شناخت کافی از بازار هدف داشت، شاخص‌های انتخاب بازار شامل اندازه بازار، رشد بالقوه بازار، دسترسی به بازار، ثبات اقتصادی، همسویی سیاسی، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، پیمان‌های تجاری و ترتیبات تعرفه‌ای و مزیت‌های تولیدی هستند و ثبات کیفیت، مدیریت قیمت، تعهد زمانی، تقویت زیرساخت‌های صادراتی، تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه سرمایه‌گذاری، از جمله مؤلفه‌های موفقیت در کسب سهم در بازارهای جهان است.


  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154168
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین